Hoofd Inclusief 5000 Waarom de Bijbel het beste zakelijke boek is dat ik ooit heb gelezen

Waarom de Bijbel het beste zakelijke boek is dat ik ooit heb gelezen

Uw Horoscoop Voor Morgen

Ik wil van tevoren zeggen dat ik in God geloof en dat er een ontwerp is voor de wereld en de mensen erin. Voor degenen onder u die dit niet geloven, vraag ik u om mij toe te staan ​​deze aannames tijdelijk vast te houden om specifieke redenen die hopelijk duidelijk zullen worden. Het doel van dit artikel is niet om iemand te bekeren; het is om enige logica in te bouwen waarom, voor mij, de Bijbel het beste zakenboek is dat ik heb gelezen.

Stel dat het echt waar zou zijn dat God bestond en zijn Zoon naar ons zond. Als dat zo was, zou het waarschijnlijk zijn dat de leiding die Hij ons gaf, ons zou helpen om effectief met mensen om te gaan, aangezien mensen deel uitmaken van Zijn ontwerp. Het bijbelse verhaal is dat God Zijn zoon Jezus zond met een missie en een boodschap van verzoening aan de mensheid. Als het waar is dat God ons heeft geschapen, dan vertelt het kijken naar de uitnodiging die Hij door Jezus geeft ons veel over waar mensen op zullen reageren, en geeft het ons een model voor effectieve relaties.

Aangezien het werken met mensen het belangrijkst is in zaken, zou een bijproduct van het volgen van de Bijbel succesvoller worden in het werken met anderen. Net als de wet van de zwaartekracht, zouden er basisdingen zijn die wel of niet werken bij mensen. Als we bijvoorbeeld te maken hebben met klanten die ons bedriegen, als onze eerste zet is om de klanten op een zelfs kleine manier te straffen, zou dat gemiddeld een reeks resultaten opleveren. Als onze eerste zet is om de klanten te vergeven, zou dat waarschijnlijk ook een andere reeks resultaten hebben.

Toen Petrus het oor afsneed van een van de soldaten die probeerden Christus gevangen te nemen, vermaande Jezus Petrus. (Johannes 18:11). Als we in ons dagelijks leven mensen op een harde manier beoordelen, zou dit waarschijnlijk op een ongrijpbare manier tot uiting komen in hoe we door anderen worden waargenomen. Hoe we ook proberen, het is moeilijk om voor een lange periode te verbergen wie we werkelijk zijn. In de Bijbel, toen de menigte op het punt stond de vrouw te stenigen die veroordeeld was voor overspel, vroeg Jezus dat de persoon die schuldig was aan geen zonde naar voren zou komen om de eerste steen te werpen (Johannes 8:7). Als we onze doelen afstemmen op die van een veel grotere macht dan de onze, zwemmen we met de stroom mee, niet er tegenin. Ik geloof ook dat het helpt bij leiderschap, omdat mensen uiteindelijk volgen, niet echt individuen, maar de ideeën waar die individuen voor staan.

Het beste zakelijke boek dat ik heb gelezen is de Bijbel. In het bijzonder bevat het Nieuwe Testament uitgebreide instructies over relaties, zowel beschrijvend (hoe Jezus ons behandelt) als prescriptief (hoe we elkaar als reactie daarop behandelen). Idealen zoals mensen rechtstreeks confronteren met overtredingen, werken zonder lof te oogsten en erkennen dat we een beperkt vermogen hebben om mensen te veranderen, worden allemaal benadrukt in de context van Zijn onderwijs. Als je de richtlijnen die erin staan ​​opvolgt, geloof ik dat, hoewel je wereldse succes niet gegarandeerd is, je kans op succes groter zal zijn. (Voor degenen onder u die dit lezen, die christenen zijn, is het mijn bedoeling helemaal niet over te brengen dat we deze principes volgen voor een resultaat: het is om aan te geven wat ik in mijn zakenleven heb gezien. God belooft ons geen aardse beloning voor onze onderwerping aan Zijn principes).

Om te eindigen waar ik begon, wil ik nog een paar andere dingen zeggen. Ik realiseer me dat er mensen zijn die zeer 'succesvol' zijn in zaken die niet in God of in een ontwerp geloven, er misschien niet veel over nadenken en deze dingen hebben weggegooid. Als je echter goed naar de meeste van hen kijkt, volgden of volgen ze min of meer de leidende principes van het Nieuwe Testament. Ook zijn er waarschijnlijk een paar zeer succesvolle 'slechte' mensen die gewoon maar doen wat ze willen zonder enige eerbied voor iets anders dan zichzelf; ik geloof echter dat deze zaak veel zeldzamer is dan de populaire media ons willen doen geloven.

hoeveel verdient sara haines?

Ik besef dat niet iedereen deze opvattingen en gedachten deelt, en ik respecteer natuurlijk het recht van mensen om het oneens te zijn. Ik probeer echter over te brengen wat mij heeft geholpen -- en in mijn professionele leven heb ik ontdekt dat de beste lessen, of ze nu spiritueel of zakelijk zijn, uit de Schrift komen.

ONTDEK MEER Inc. 5000 BEDRIJVENRechthoek